5 کاربرد جالب کلید Alt در کامپیوتر

Alt ، این کلید کوچک که در سطر آخر کیبورد که در میان کلید ویندوز و Space جا خوش کرده است را چندان دست کم نگیرید! چون کلید بسیار کار آمد و با استفاده ای برای حرفه ای هاست. در این جا قصد داریم شما را با 5 کاربرد جالب کلید Alt آشنا کنیم تا شما نیز به اهمیت آن پی ببرید. 

1- برای رسیدن به properties کافیست Alt را نگه داشته و روی فایل مورد نظر دوبار کلیک کنید. 

2- کلید Alt در هر پنجره ای ، با یک فشار منوهای پنجره را فعال می کند و با ترکیب آن با هر کدام از حروف منوها، که زیر آن خط کشیده شده است، پنجره مربوط به آن منو را باز میکند

3- در مرورگر اینترنت اینترنت اکــسپلورر ، ترکیب Alt و End شما را به آخرین صفحه ای که مشاهده کرده اید ،خواهد برد. 

4- در مرورگر اینترنت اینترنت اکــسپلورر، ترکیب Alt با یکی از دو کلید جهت راست و چپ ،عمل Back و Forward را انجام می دهد. 

5- با ترکیب Alt و Tab شما می توانید به سهولت پنجره های فعال ویندوز را جابه جا کنید

فن های کامپیوترمان را چگونه و کی تمیز کنیم؟

همیشه سئوالاتی از من پرسیده می شد که فن کامپیوترم زیاد سر و صدا می کند یا اینکه چگونه می توانم صدای فن را کمتر کنم؟ قبل از هر چیز اولین نکته اینکه وقتی فن شروع کند به ایجاد صدای اضافی معنیش این نیست که دچار اشکال شده است و بایستی تعویض شود. پائین آمدن دور فن و عدم توانائیش در خنک کردن بخش مربوط به آن یک مبحث است و کثیف بودن فن و گرد و خاک گرفتنش بحث دیگری.

فایل ها و فولدر های خود را واقعا مخفی کنید!

همگی ما برای پاک کردن فایل ها و فولدرهای خود در محیط ویندوز به سادگی آنها را Delete میکنیم و نهایتأ آنها را از داخل Recycle Bin پاک میکنیم. اما قطعأ میدانید که این کار پایان کار نیست ، چرا که با استفاده از نرم افزارهای مخصوص ریکاوری ، میتوان تمامی فایل ها و فولدرهای پاک شده از هارد را مجددأ بازیابی کرد. این مسئله گاهی بسیار به کمک کاربر میاید ، اما گاهی ممکن است شما بخواهید واقعأ فایلی را از صحنه روزگار برای همیشه محو کنید! اما چگونه؟ در این ترفند قصد داریم با معرفی ابزاری مخصوص فایلها را برای همیشه به زباله دان تاریخ بفرستیم!

Windows Genuine چیست و چگونه از بین میرود؟

کمپانیMicrosoft که تولید کننده Windows است برای مقابله با کسانی که از ویندوز های کپی شده که در آن ها قوانین Copy Right رعایت نشده است اقدام به ارائه ویندوزهای Genuine کرده است و در حقیقت ویندوزهایی توانایی Update شدن را دارند که از این دسته باشند. هنگامی که به اینترنت متصل هستید از طریق ارسال فایل های Update

به ویندوز شما ، این مسئله توسط Microsoft چک می شود که آیا ویندوز را خریداری کرده اید یا از CD های کپی شده استفاده نموده اید و در صورتی که از ویندوز های کپی شده استفاده کرده باشید برای شما دائماً پیام Genuine نمایش داده می شود که با پرداخت مبلغی ویندوز شما نیز قانونی شود. از آنجا که این مبلغ نزدیک به دویست دلار است و هزینه نسبتاً بالایی می باشد Cracker ها اقدام به ساخت فایلی کرده اند که ویندوز شما را Genuine می کند. کافیست این فایل را از اینجا دریافت کنید و سپس نصب نمائید. با اجرا شدن پنجره سیاه رنگ از شما درخواست می شود که یک کلید کیبورد خود را به دلخواه بفشارید. این کار را انجام دهید تا نصب در چند ثانیه صورت گیرد. سپس یکبار دیگر دکمه ای از کیبورد را بفشارید تا نصب پایان یابد. اکنون یکبار سیستم خود را Restart کنید.